HaYaL SoKaĞı

En Güzel Paylaşımın Adresi...
 
OyunAnasayfaSSSAramaKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 saglık : çene rahatsızlıkları

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
hezarfen
Maraşal
 Maraşal
avatar

Kadın
Mesaj Sayısı : 329
Yaş : 23
Nerelisin GENÇ : sivas
Hobin nedir : kitap okumak,voleybol oynamak,futbal ooynamak gibi
Adı : dolunay
Ruh Hali :
Takım :
Müzik Türü :
Sanal Hayvan :
En Sevdiği İş :
Beğenirlik : 6
Rep : 211
Kayıt tarihi : 06/08/08

MesajKonu: saglık : çene rahatsızlıkları   C.tesi 04 Ekim 2008, 22:19

Çene rahatsızlıkları nasıl ortaya çıkar ?
Çene ekleminin, boyunda omurgaya ve ağızda dişlere yakın olması nedeniyle, bu bölgelerdeki rahatsızlıklar çene eklemini kolayca etkileyerek şikayetlere neden olabilir. Normal bir kişi çene eklemini; çiğneme, yutma, soluk alıp verme ve konuşma sırasında günde yaklaşık 2 bin defa kullanır. Alt çenenin hareketleri, boyun ve çene kaslarının ortak hareketi ile oluşur. Alt çene kemiği; aşağı, yukarı, öne ve yanlara doğru hareket edebilmektedir. Bu düzenin bozulması, çene ekleminde oluşan veya oluşabilecek bir bozukluğun da habercisi olabilir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://genclerkulubu.yetkinforum.com/
hezarfen
Maraşal
 Maraşal
avatar

Kadın
Mesaj Sayısı : 329
Yaş : 23
Nerelisin GENÇ : sivas
Hobin nedir : kitap okumak,voleybol oynamak,futbal ooynamak gibi
Adı : dolunay
Ruh Hali :
Takım :
Müzik Türü :
Sanal Hayvan :
En Sevdiği İş :
Beğenirlik : 6
Rep : 211
Kayıt tarihi : 06/08/08

MesajKonu: Geri: saglık : çene rahatsızlıkları   C.tesi 04 Ekim 2008, 22:20

sakız çiynemek , çekirdek yemek gibi olaylar çene rahatsızlarını önlemeye yarayan yöntemlerdendir
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://genclerkulubu.yetkinforum.com/
hezarfen
Maraşal
 Maraşal
avatar

Kadın
Mesaj Sayısı : 329
Yaş : 23
Nerelisin GENÇ : sivas
Hobin nedir : kitap okumak,voleybol oynamak,futbal ooynamak gibi
Adı : dolunay
Ruh Hali :
Takım :
Müzik Türü :
Sanal Hayvan :
En Sevdiği İş :
Beğenirlik : 6
Rep : 211
Kayıt tarihi : 06/08/08

MesajKonu: Geri: saglık : çene rahatsızlıkları   Ptsi 06 Ekim 2008, 21:23




.
Güç kazanmak için Pasif Egzersizden uzak durun...


Bunların ilki güç kazanmaktır. Güçten anladığımız belli bir direncin üstesinden gelebilmek için harcadığımız kuvvettir. Bu gücün bir kısmı günlük normal işleyişimiz sırasında kazanılır. Diğer kısmı ise düzenli çalışma gerektirir. Daha çok ağırlık çalışması şeklinde bir çalışma ile güç kazanılır. Burada pasif egzersiz olarak bilinen egzersizlere değinmek gerekir. Pasif egzersiz siz hiç güç harcamadan aletler ile yaptırılan egzersizdir. Bu tip egzersizlerin güç kazanmadaki etkileri son derece sınırlıdır. Hareket alanı sınırlıdır. Gereksiz yere tansiyonun yükselmesine neden olur. Ayrıca adalelere giden kan akımına engel olur. Bunun karşısında ise aktif egzersiz vardır. Aktif egzersiz çaba ve enerji harcayarak eklem ve adalelerin çalıştırılmasıdır. Bu nedenle aktif egzersiz yeğlenmeli ve eklem ve adeleler en geniş hareket alanları içinde çalıştırılmalıdır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://genclerkulubu.yetkinforum.com/
hezarfen
Maraşal
 Maraşal
avatar

Kadın
Mesaj Sayısı : 329
Yaş : 23
Nerelisin GENÇ : sivas
Hobin nedir : kitap okumak,voleybol oynamak,futbal ooynamak gibi
Adı : dolunay
Ruh Hali :
Takım :
Müzik Türü :
Sanal Hayvan :
En Sevdiği İş :
Beğenirlik : 6
Rep : 211
Kayıt tarihi : 06/08/08

MesajKonu: Geri: saglık : çene rahatsızlıkları   Ptsi 06 Ekim 2008, 21:24

Egzersiz hem beden hem de ruh sağlığı demektir.


Eğer sağlığınız yerindeyse her şeyi yapacak gücünüz vardır. Ama sağlığınız biraz düşükse, moraliniz biraz bozuksa kendiniz de en ufak bir işi başaracak gücü bulamazsınız. Kaçımız sabah yarım saat erken kalkıp biraz egzersiz yapmayı düşünüyor? İdman yaparak sağlık kazanmak orta yaş döneminin ayrılmaz bir parçasıdır. İdmansız kişiler erken yaşlanırken, düzenli idman fizyolojik yaşlanmayı geciktirir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://genclerkulubu.yetkinforum.com/
hezarfen
Maraşal
 Maraşal
avatar

Kadın
Mesaj Sayısı : 329
Yaş : 23
Nerelisin GENÇ : sivas
Hobin nedir : kitap okumak,voleybol oynamak,futbal ooynamak gibi
Adı : dolunay
Ruh Hali :
Takım :
Müzik Türü :
Sanal Hayvan :
En Sevdiği İş :
Beğenirlik : 6
Rep : 211
Kayıt tarihi : 06/08/08

MesajKonu: Geri: saglık : çene rahatsızlıkları   Ptsi 06 Ekim 2008, 21:25

Form Tutmak Gerekmez...

Egzersiz konusunda bilgilerimizin yanlış olması da bizi egzersiz yapmaktan alıkoyan etken. Çoğumuz ben egzersiz yapamam hemen kesilirim, vücudum kaldırmaz diye düşünmektedir. Form tutamam diye düşünmektedir.

ªunu iyi bilmek gerekir. Sağlıklı olmak ile formda olmak farklı şeylerdir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://genclerkulubu.yetkinforum.com/
hezarfen
Maraşal
 Maraşal
avatar

Kadın
Mesaj Sayısı : 329
Yaş : 23
Nerelisin GENÇ : sivas
Hobin nedir : kitap okumak,voleybol oynamak,futbal ooynamak gibi
Adı : dolunay
Ruh Hali :
Takım :
Müzik Türü :
Sanal Hayvan :
En Sevdiği İş :
Beğenirlik : 6
Rep : 211
Kayıt tarihi : 06/08/08

MesajKonu: Geri: saglık : çene rahatsızlıkları   Ptsi 06 Ekim 2008, 21:26




Aerobik Egzersiz; Sağlıklı Egzersiz..


Aerobik demek oksijenli demektir. Uzun süre yapılan ya da sürdürülebilen ılımlı egzersiz demektir. Bu terimin spor salonların da yaptırılan aerobik ya da step egzersizlerle hiçbir alakası yoktur. Aerobik sisteminiz dayanıklılık sisteminizdir. Kalbinizi, ciğerlerinizi, kan damarlarınızı ve aerobik kaslarınızı kapsar. Aerobik sisteminizi uygun perhiz ve egzersizlerle harekete geçirirseniz yakıt olarak yağları yakarsınız. Oksijensiz Egzersiz: Anaerobik
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://genclerkulubu.yetkinforum.com/
hezarfen
Maraşal
 Maraşal
avatar

Kadın
Mesaj Sayısı : 329
Yaş : 23
Nerelisin GENÇ : sivas
Hobin nedir : kitap okumak,voleybol oynamak,futbal ooynamak gibi
Adı : dolunay
Ruh Hali :
Takım :
Müzik Türü :
Sanal Hayvan :
En Sevdiği İş :
Beğenirlik : 6
Rep : 211
Kayıt tarihi : 06/08/08

MesajKonu: Geri: saglık : çene rahatsızlıkları   Ptsi 06 Ekim 2008, 21:26

Anaerobik Yaşam Tarzı Hastalıkları Davet Eder...

Dermansızlık, adele ağrıları, depresyon, selülit, sivilce, adet öncesi gerginlikler, eklem tutulmaları, bel boyun tutulmaları gibi hastalıkların altında anaerobik yaşam tarzı söz konusudur.

Yani hastalıkların temeli yaşam tarzımızla ilgili. Bu nedenle önce yaşam tarzını ve alışkanlıkları değiştirerek işe başlayın.

Bol bol açık havada yürüyüş yapın. Sabahları erken kalkın,yürüyün. Akşam yemeklerinden sonra yürüyün. Ama sigara içmeden ve çekirdek yemeden ve de hızlı hızlı,asansöre binmeyin.
Yakın mesafelerde arabaya binmeyin. Buzdolabının kapağına kilit takın ve anahtarı yok edin.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://genclerkulubu.yetkinforum.com/
hezarfen
Maraşal
 Maraşal
avatar

Kadın
Mesaj Sayısı : 329
Yaş : 23
Nerelisin GENÇ : sivas
Hobin nedir : kitap okumak,voleybol oynamak,futbal ooynamak gibi
Adı : dolunay
Ruh Hali :
Takım :
Müzik Türü :
Sanal Hayvan :
En Sevdiği İş :
Beğenirlik : 6
Rep : 211
Kayıt tarihi : 06/08/08

MesajKonu: Geri: saglık : çene rahatsızlıkları   Salı 07 Ekim 2008, 17:45

DÜZGÜN BİR CİLT
Her gün bir miktar ayçiçeği çekirdeği veya kabak çekirdeği yiyin. Bu çekirdekler esas halinde element olan çinko içerirler. Vücutta çinko eksikliği ise derinin daha çabuk buruşmasına yol açar. Ayrıca sabah ve akşam kivi yiyin. Bu meyvenin içerdiği C vitamini dolaşımı harekete geçirir ve bunun sonucu olarak deri daha iyi beslenir. Yumuşak bir cilt için A vitamini de önemlidir. Bu vitamin balıkyağında fazla miktarda vardır. Üç ayda bir, iki haftalık bir kür yapın.
PARLAK GÜR SAÇ
Haftada dört yumurta yiyin. Yumurtada saça parlaklık kazandıran bol miktarda kükürt vardır. Bol protein içeren besinler (et, balık, kümes hayvanları, peynir) salatayla birlikte yendiğinde saç gür olur. Çünkü saçın yüzde 97'si protein maddesi olan keratinden oluşuyor.
PARLAK GÖZLER
Haftada üç kere az bir miktar bitkisel yağla pişirdiğiniz havuç yiyin. Havuçtaki A ve E vitaminleri görmeyi kuvvetlendirir, gözlere parlaklık kazandırırlar. Kepek, çavdar ekmekleri içerdikleri selen elementinden dolayı gözleri hastalık mikroplarından korur.
KUVVETLİ TIRNAKLAR
Her gün yoğurt yiyin. Yoğurtta tırnakların oluşumu için önemli olan protein vardır. Toz jelatin de bu etkiyi fazlalaştırır. Kırılan tırnaklara karşı ceviz ve yer fıstığı yiyin. Her ikisi de tırnakları sertleştiren biotin içerir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://genclerkulubu.yetkinforum.com/
 
saglık : çene rahatsızlıkları
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Yazı başlıklarını kalın yapmak
» Yardım edin forum baslıklarım görünmüyor :(
» Hastalık ve Zararları..
» '' Azeri '' Dediğimiz Kimmiş!
» ASTROLOJİ VE SAĞLIK

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HaYaL SoKaĞı :: Sağlık Bölümü :: Genel Sağlık Bölümü-
Buraya geçin: